حسابداری
چک بانک و خزانه
انبارداری
فروش و بازرگانی
اتوماسیون اداری
دارایی ثابت
بودجه
خرید و تدارکات
اطلاعات عمومی سیستم
حسابداری تعهدی
تدارکات فرآیند محور
صدور سند از لیست بانک
مدیریت قراردادها
اشخاص و شرکت ها
خزانه داری دولتی
بهایابی
بودجه ریزی عملیاتی
راهنما های عمومی
مدیریت پرونده های حقوقی
مرکز پیامک
شایستگی های شغلی
حسابداری مالیاتی

راهنمای به روز رسانی نرم افزار سیاق نسخه ویندوز

راهنمای به روز رسانی نرم افزار سیاق نسخه ویندوز


به روز رسانی نرم افزار در سیاق به کمک یک فایل بک آپ SQL  که از پرتال مشتریان و از ناحیه داونلود میتوانید دریافت کنید به صورت اتوماتیک انجام میشود.

این فایل شامل تمام تغییرات نسخه جدید و تغییرات دیتابیس و گزارشات جدید و خود نسه اجرایی یا فایل exe سیاق  میباشد.

دقت شود در جریان تغییر ورژن نرم افزار دیتابیس را تغییر میدهد و ممکن است فیلدی اضافه یا کم شود (بدون تاثیر در داده های شما)  و بر این اساس امکان بازگشت پروسه تغییر ورژن وجود ندارد.


قبل از انجام عملیات تغییر ورژن حتما از اطلاعات کلیه دیتابیس های خود پشتیبان تهیه کنید.


برای دریافت فایل به روز رسانی از طریق پرتال پشتیبانی بخش داونلود آخرین نسخه نرم افزار را دریافت کنید.

نکات مهم:

  • چنانچه دوره خدمات پشتیبانی شما معتبر نباشد به بخش دانلود دسترسی ندارید و امکان گرفتن این فایل را نخواهید داشت. در صورتی که به هر روش دیگری این فایل را در اختیار دارید ولی خدمات پشتیبانی شما معتبر نیست تاکید میشود عملیات به روز رسانی را انجام ندهید. بدیهی است در غیر این صورت مشکلات مسئولیت آن متوجه خود مشتری است.
  • عملیات به روز رسانی بر روی سرور و با کاربر مدیر سیستم باید انجام شود.
  • قبل از شروع عملیات به روز رسانی تمام کاربران جاری وارد شده به نرم افزار از نرم افزار باید خارج شوند در غیر این صورت سیستم ارتباط آنها را قطع خواهد کرد.









سپس فایل دانلود شده را از حالت زیپ یا RAR خارج کنید. دقت نمایید فایل مورد نظر دارای پسوند .back می­باشد. فایل را در مسیر نصب نرم افزار سیاق سرور در فولدر Version قرار دهید. (اگر این فولدر وجود نداشت فولدری به این نام ایجاد کنید)











با مدیر سیستم وارد نرم افزار شده و عملیات ذیل را انجام دهید. در صورت داشتن پایگاه داده یا شرکتهای متعدد بر روی یک سرور یک بار معرفی فایل کافی است ولی به ازای هر پایگاه داده هنگام ورود یکبار اتوماتیک به روز رسانی میشود.




از منوی تنظیمات بر روی پشتیبان­گیری و بازاریابی کلیک نمائید.


اول از داده های جاری پشتیبانی تهیه کنید.

فرم پشتیبان­گیری باز می­شود. در قسمت پشتیبان­گیری BackUp روی علامت سه نقطه کلیک و مسیر دلخواه را انتخاب نموده و روی شروع پشتبان کلیک نماید.





اگر همه چیز به خوبی انجام شود با پیغام زیر مواجه می­شوید. به این ترتیب از سیستم خود بکآپ گرفته­اید. در پایان پنجره پشتیبان را ببندید.








سپس اقدام به به روز رسانی میکنیم.




در قسمت تنظیمات روی بروز رسانی پایگاه سیستمی کلیک کنید. در مسیر بازخوانی روی آیکون فولدر کلیک و مسیر فایل ورژن را معرف کنید. وقتی فایل بدرستی انتخاب شود در پایین پنجره انتخاب فایل مسیر را مشاهده می­کنید. سپس روی ورژن و  بعد روی فایل .back کلیک و تائید نمائید.













 بعد از این مرحله سیستم قصد ایجاد تغییرات دیتابیس را دارد و فرم تغییرات پایگاه داده باز می شود. روی دکمه تایید کلیک نمائید و اجازه دهید تغییرات عمل شود.

بسته به حجم پایگاه داده و ورژن های مختلف این عملیات ممکن است زمانبر باشد.




مهم است در طی این عملیات سیستم را روشن نگه داشته و اجازه دهید عملیات کامل انجام شود.



بعد از انجام بروزرسانی احتمالا با پیغام مواجه میشوید. این پیغامها خروجی  دستورات SQL  هستند و برای نیرو های فنی مفاهیمی دارند و موقع بروز مشکل بررسی میشوند.  در صورت مشاهده آن، بر روی دکمه بستن کلیک نمایید.








پس از این مرحله نرم افزار بصورت اتوماتیک مجددا راه اندازی می­شود. در غیر اینصورت نرم افزار را اجرا کنید و در همان پایگاه داده قبلی وارد شوید. در صورتی که موقع ورود مجدد فرم تغییرات مجدد ظاهر نشود همه چیز درست است و سیستم آپدیت شده است. نسخه اجرایی بقیه کاربران هم موقع ورود اتوماتیک به روز خواهند شد.

در حالتی که برخی تغییرات درست انجام نشده باشد موقع ورود سیستم فرم تغییرات پایگاه داده را مجدد نشان می­دهد یک بار دیگر تغییرات را در همان صفحه اول بزنید و مجدد وارد شوید.

چناچه باز هم تغییرات موقع ورود ظاهر میشود یعنی در تغییرات دیتابیس شما نکاتی وجود دارد که باید بررسی شود. در این صورت اول کد تغییراتی که انجام نشده خورده را یادداشت کنید و سپس روی تغییرات باقی مانده رایت کلیک کرده و گزینه ابطال را بزنید و همه تغییرات انجام نشده را ابطال کنید تا سیستم اجازه ورود بدهد. سپس کدهای یادداشت شده را برای شرکت در قالب تیکت ارسال فرمایید تا بررسی شوند.

نکته:

در صورت عدم انجام درست تغییرات ممکن است در بخشهایی از برنامه خطا دریافت کنید. متذکر میشود داده های شما هیچ آسیبی نمی بیند و موضوع را را در قالب تیکت پیگیری فرمایید.

واحد پشتیبانی سیاق